ΛΥΚΟΦΡΩΝ

ΤΑ ΜΕΛΕΤΑΩ ΟΛΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ

ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Posted by lykofron στο 19/10/2010

Σχολιασμός των αλλαγών με …Λόγια Σπαθάτα

Ποτέ κανένα κράτος στον κόσμο δεν έχει κατατάξει τη διδασκαλία της Ιστορίας στα  προαιρετικά μαθήματα. Ποτέ μέχρι σήμερα το  Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας δεν αφαίρεσε την Ιστορία από την εξεταστική ύλη εισόδου στα Ανώτατα Ιδρύματα της χώρας. Ποτέ, με άλλα λόγια, δεν θεωρήθηκε αμελητέο και του περιθωρίου το μάθημα που καταγράφει την καθημερινότητα ενός λαού, αποτελεί βιωματικό του στοιχείο, γίνεται κομμάτι της συνείδησής του, του προσφέρει αυτογνωσία και τον συνδέει με τις ρίζες του.

Αν δεν ήταν έτσι, η ρήση του Ευρυπίδη «Όλβιος ός  Ιστορίης έσχεν μάθησιν», (είναι πλούσιος όποιος ξέρει Ιστορία), έπρεπε  να ριχτεί στο καλάθι των αχρήστων. Κι όμως η σημερινή κυβέρνηση με άσχετους υπουργούς, τρέχει πρώτη να υπηρετήσει τις εντολές της Ε.Ε.  

Βιάζεται να μας εντάξει στη μηχανή κατασκευής λαών μαζών μέσα στην Ευρώπη. Υπηρετεί την πολιτική της εναρμόνισης των εθνικών ιστοριών, την παράληψη της Πολιτικής και Διπλωματικής Ιστορίας και τη μετατόπισή της στο πολιτισμικό μόνο μέρος, (τέχνες-περιβάλλον-αθλητισμός κλπ.), ώστε να συντελεστεί η απεθνοποίηση και να αποκτήσουν οι λαοί μαζί με τους μετανάστες όλους την  Ευρωπαϊκή τους συνείδηση και ταυτότητα (Μαρία Δραγώνα  «Τι είν’ η Πατρίδα μας»).

Έτσι εξηγούνται οι παράλογες αφαιρέσεις κεφαλαίων Γεωγραφίας της Ελλάδας από το Δημοτικό. Έτσι εξηγείται η καθιέρωση των Αγγλικών σε 3ωρο εβδομαδιαίο μάθημα. Έτσι νοείται η καθιέρωση στο Λύκειο μαθήματος επιλογής με τον τίτλο Ευρωπαϊκή ιστορία, ενώ δεν αναφέρεται πουθενά η διδασκαλία της Νεοελληνικής Ιστορίας.  Μήπως θα επισημαίνονται μόνο τα καθοριστικά για την πορεία της Ευρώπης γεγονότα;  Μήπως θα γίνεται αναφορά στο ρόλο της Ελλάδας, όταν είναι αδύνατο να αποσιωπηθεί;  Μήπως το ποσοστό ιστορικής αναφοράς για την Ελλάδα πρέπει να γίνει ανάλογο με την έκταση και τον πληθυσμό της χώρας μας; Και τα θαύματα των Ελλήνων στρατιωτών του 20ο αιώνα στα πεδία των μαχών θα εξαφανισθούν;

Ο χωρισμός των μαθημάτων του Λυκείου σε υποχρεωτικά και προαιρετικά ή επιλογής σημαίνει ότι ο μαθητής τελειώνοντας το Γυμνάσιο έχει αποκτήσει τις γενικές γνώσεις πιστοποιημένες. Μα είναι δυνατόν ένας έφηβος να σχηματίσει στην ηλικία των 15  τη σωστότερη αντίληψη για τα πράγματα; Και μετά το Λύκειο θα αποχωρούν οι μαθητές αποκομίζοντας προσωπικές γνώσεις; Η αποστολή της Μέσης Εκπαίδευσης, όμως, είναι η παροχή σφαιρικής γνώσης και όχι επιλογής. Τα 4 μαθήματα, για παράδειγμα στα οποία δίνει εξετάσεις θα είναι όλα από τα επιλογής; Μπορεί να μην είναι καθόλου από τα υποχρεωτικά;

Τελευταία μέχρι και ο Πρωθυπουργός μιλάει για την ανάγκη επιστροφής στις ανθρωπιστικές – ανθρωποκεντρικές σπουδές. Όμως οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό δηλώνουν το αντίθετο: Δυστυχώς η εξειδίκευση αυξάνει συνεχώς κατερχόμενη και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και μειώνεται  στη σταθερότητα των πεποιθήσεων.

Για την Α΄ τάξη του Λυκείου δεν κάνουν καμμία αναφορά οι σχεδιαστές των προγραμμάτων. Εμείς βλέπουμε να δημιουργούνται νέα και μεγάλα προβλήματα: Δεν θα την απαξιώσουν οι μαθητές την Α΄ τάξη με τις απουσίες τους; Δεν θα προκύψει διαμάχη μεταξύ των εκπαιδευτικών και ηθικός υποβιβασμός κάποιων διδασκόντων σ’ αυτήν; Δεν θα εγερθούν αυξημένες οικονομικές απαιτήσεις από τους διδάσκοντες στη Β και Γ τάξη του Λυκείου, άρα και εκπαιδευτικοί δύο ταχυτήτων μέσα στο Λύκειο;

Τα υποχρεωτικά μαθήματα θα είναι 3 και θα καλύπτουν 12 ώρες την εβδομάδα. Η Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (4+2 ώρες), τα Αγγλικά (3 ώρες) και η Φυσική Αγωγή (3 ώρες). Γιατί να μη γίνει μια (1 ώρα) η Φυσική Αγωγή και οι άλλες δύο να δοθούν για την Ιστορία;

Τα μαθήματα  επιλογής ή προαιρετικά με 6 ομάδες γνωστικών αντικειμένων θα καλύπτουν 21 ώρες την εβδομάδα. και θα χωρίζονται σε εξάωρα «υψηλού επιπέδου» και τρίωρα «βασικού επιπέδου». Οφείλουν να μας εξηγήσουν τις έννοιες αυτές, οι οποίες αυθαίρετα και ανεπίτρεπτα απαξιώνουν ή αναβαθμίζουν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τμήματα αυτών.

 Με τον ίδιο ακριβώς απαξιωτικό τρόπο μίλησε ακόμα και  ο Πρωθυπουργός για τα «χαμηλής ζήτησης» Α.Ε.Ι. , επισημαίνοντας ότι σε αυτά η πρόσβαση θα είναι ελεύθερη. Άρα όχι μόνο ισχύει η κατάργηση της βάσης του 10, αλλά και πολιτικό κόστος αποφεύγουν οι κυβερνώντες. Αντίθετα μεταθέτουν την ευθύνη στους Πανεπιστημιακούς δασκάλους , καλώντας τους να μειώσουν τον αριθμό των εισακτέων σε ποσοστό 20% περίπου κατά μέσον όρο.

Η Ψυχολογία εξ άλλου, ως μάθημα επιλογής της ομάδας των Κοινωνικών Επιστημών, θεωρούμε ότι δεν είναι αναγκαίο να διδάσκεται 3 ώρες την εβδομάδα.

Γιατί δεν της δίνουν  μία (1) ώρα μόνο (όπως γινόταν και για μας παλαιότερα), ώστε οι δύο ώρες να διατεθούν για τη διδασκαλία της Ιστορίας;

Οι δραστηριότητες επίσης, ως 2ωρο μάθημα επιλογής στο πρόγραμμα της Β και Γ Λυκείου, ερωτάμε τι περιεχόμενο θα έχουν και τι θα προσφέρουν στην όντως μεγάλη ποικιλία των γνωστικών αντικειμένων;

Απεναντίας διαφαίνεται η κατασπατάληση διδακτικών ωρών και η εσκεμμένη αποσιώπηση της Ελληνικής Νεότερης Ιστορίας, γιατί εδώ θέλουν να δημιουργήσουν τη σύγχυση και την αλλοτρίωση. 

Η ένταξη της Ελλάδας σε ένα γενικότερο Ευρωπαϊκό Ιστορικό Πλαίσιο με όσο το δυνατόν κοινή δράση και εξοικείωση με τις διαφορετικές «κουλτούρες», των ξένων και αλλόθρησκων και αλλόγλωσσων θα οδηγήσει, ελπίζουν, στην ισοπέδωση…

Πιστεύουμε ότι όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος μαζί με τους Πανεπιστημιακούς που προσβάλλονται καίρια θα ακυρώσει τα σχέδια των εχθρών του Έθνους.                        

Αθήνα  , Πέμπτη 7 Οκτωβρίου 2010

Σπαθάτου Αδαμαντία 

Ιστορικός –Αρχαιολόγος –Εκπαιδευτικός ΓΕΚΕ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: